Светът се нуждаеше точно от това, нали: още един SUV

Все още носи обозначението Concept слeд Alpine A390_β, но реално е предсериен модел на първия електрически SUV на марката, който не е SUV. Какво?

Пламен Георгиев,
Alpine A390

Alpine

Ф ренската Alpine бе аналог на британския Lotus: компании, фокусирани върху леките спортни коли. В горното изречение има само едно вярно нещо, Alpine все още е френска марка, Lotus – китайска, а след като започна да прави електромобили – остана далеч от определението „леки“.

Подобно на електрическия Eletre SUV на Lotus, французите също влизат в играта със свой прочит по темета, който се нарича A390_β. За момента все още на концептуална фаза, но серийният модел идва догодина.

Alpine

И сега, подобно на Ferrari, които отказват да нарекат SUV своя Purosangue, Alpine не иска да вкарва новото си отроче в коловоза, затова го определя като „спортен фастбек“. Скосената линия на покрива ни кара да си мислим, че това е SUV, който е имал еднократна сескуална афера с купе. Покривът е сред най-атрактивните части от автомобила, затова е лесно да предположим, че в серийния вариант няма да видим такъв. А и едва ли сериен модел ще остане без конвенционалната В-колона, от която сега е лишен A390_β. Трудно е да се повярва и че самоубийствените врати ще стигнат до конвейра.

Alpine

Или пък избързвам? Дано греша, обещанията на Alpine са, че серийният модел ще запази около 85% от външния дизайн на този автомобил, който виждате на снимките. Случи ли се това, той ще е сред най-атрактивните електромобили въобще на пазара. Но да видим.

A390 се прокламира като петместна версия на бъдещия електрически спортен автомобил A110. Това е този, който Alpine първоначално планираше да разработи с Lotus, преди заверата да се разпадне в средата на 2023 г.

Alpine

Интериорът дори няма да го коментираме, изглежда като болид от Ф1, затова и не очакваме той да бъде пренесен на конвейра, но пък изглежда впечатляващо.

Към момента техническа информация почти липсва, но се знае, че серийният модел ще е с три електромотора, единият отпред, другите два на задната ос. Обещава са активен torque vectoring.

До края на десетилетието Alpine възнамерява да има не по-малко от седем електромобила в своята нарастваща гама. Наскоро бе потвърден суперавтомобил и той или ще бъде изцяло електрически, или ще разполага с двигател с вътрешно горене, захранван с водород.

Alpine Alpine A390